SON DAKİKA

Güncel Haberlerin Noktası
26 Haziran 2025 - 10:40 'de eklendi ve 22 views kez görüntülendi.
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Şaşırtıcı Bir Olay, Tedbirli Olun!

Çalıştığı Firma Sahte Çıktı: 11 Yıl Sonra Emekliliği İptal Edilen KOAH Hastası Mağduriyetini Haykırıyor!
İzmir’in Menderes ilçesinde yaşayan 56 yaşındaki Nazmi Özleyen, yıllar önce çalıştığı bir firmanın “naylon şirket” olduğunun ortaya çıkmasıyla hayatının şokunu yaşadı. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), sahte olduğu belirlenen iş yeri nedeniyle Özleyen’in prim günlerini iptal etti. Sekiz yıl boyunca emekli aylığı alan talihsiz adamın tüm geliri, sahte şirkette çalıştığı günlerin iptali yüzünden bir günde kesildi. Aynı zamanda KOAH hastası olan ve sigorta hakkını da kaybettiği için ilaçlarını almakta zorlanan Özleyen, yetkililerden acil çözüm bekliyor.

“Evim Kira, Emekli Maaşımdan Başka Gelirim Yok”

Emekliliğinin haksız yere iptal edildiğini belirten Nazmi Özleyen, mağduriyetinin 11 yıl önce çalıştığı firmanın sahte çıkmasından kaynaklandığını ifade etti. Özleyen, durumunu şu sözlerle anlattı:

“3600 günden vergi indirimi kazanarak 2013’te emekli oldum. Yüzde 50 sürekli raporum var, KOAH hastasıyım ve hala tedavisini görüyorum. 8 yıldan beri emekliydim ve en son maaşımı almaya gittiğimde alamadım. SGK’ya gidip durumu sorduğumda benim maaşımı iptal ettiklerini söylediler. Sebebi de 11 yıl önce çalıştığım firmanın sahte olmasıymış. Oradaki günlerim iptal olmuş ve çalıştığım günler de düşmüş. Bu yüzden de gün sayım yetmediği için emekli maaşım iptal edilmiş. 2013’te emekli oldum, maaşımı da alıyordum; ama aradan 8 sene geçtikten sonra bu duruma düştüm. Çok mağdur bir durumdayım. Evim kira ve emekli maaşımdan başka bir kuruş gelirim yok. Yetkililerden rica ediyorum. Benim annemin ak sütü gibi helal olan emekli maaşımın bana geri verilmesini rica ediyorum.”

“Komşularım Sırayla İlaç Masraflarımı Karşılıyor”

KOAH hastası olması nedeniyle yaşadığı bu zorlu süreçte ilaçlarını temin etmekte güçlük çektiğini belirten Özleyen, dramını şu sözlerle ifade etti:

“Yaklaşık 1 buçuk sene ben o firmada çalıştım. Oradaki günlerim, o firmanın naylon çıkması sebebiyle iptal olunca, emekliliğe hak kazandığım 3 bin 600 günün altına düşmüşüm. Bu yüzden de emekli maaşım iptal edildi. Durumum yok, geçinemiyorum. Bana bu yüzden komşularım bakıyor. Firmanın sahte çıkması ve emekliliğimin bu yüzden iptal edilmesi yüzünden ben bakkaldan askıda ekmek alıyorum. Bu duruma düştüm. Sigortam yok, emekli maaşım da gidince ilaçlarımı haliyle sigortadan alamadım. Allah razı olsun komşularım sırayla benim ilaç masraflarımı karşılıyor. Bunun yanında evimde de oksijen cihazı var, onu kullanıyorum. O ilaçlar bitince ben ne yapacağım? Onu düşünüyorum. Yetkililerden rica ediyorum. Benim hakkım olan maaşım bana iade edilsin.”

Bu tür mağduriyetlerin önüne geçmek için ne gibi önlemler alınmalı dersiniz?

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
SON DAKİKA